צרו איתי קשר

שאיבת שומן מהירכיים

שאיבת שומן מהירכיים היא פעולה שעוזרת לנו לעצב את הירכיים שלנו מחדש. נשים רבות מתבלבלות ובטוחות ששאיבת שומן מייעלת או מחליפה את תהליך ההרזיה והירידה במשקל, אבל רק לעיתים רחוקות כך הוא הדבר.

עשיתי דיאטה ואני עושה פעילות גופנית, מדוע עדין יש אזורים עם מצבורי שומן?

ובכן, קיימים בגוף שלנו מצבורי שומן עיקש והם מופיעים מסיבות גנטיות. רוצה לומר שפיזור השומן בגוף שלנו נקבע על ידי תורשה. כך נקבעים להם מספר התאים והמיקום שלהם והם נשארים קבועים מיד לאחר גיל ההתבגרות. תאי שומן דומים ל”בקבוקים” שנמצא בפירות הדר כמו לימון, תפוז ואשכולית. כתאי שומן בגוף, בקבוקים אלה יכולים לגדול למימדים ענקיים של מספר ס”מ. לכן שנרזה ה”בקבוקים” יצטמצמו וכשנשמין הם יתפחו. כמות ה”בקבוקים” לא משתנה ללא התערבות חיצונית כגון שאיבת שומן או המסתו. ישנם איזורי שומן עיקש בהם גם לאחר שנרזה משמעותית הגוף יבחר לשמור על ה”בקבוקים” גדולים ומלאים כמלאי זמין של אנרגיה לשעת חירום. מכאן המונח – שומן עיקש.

מהו היתרון של שאיבת שומן מהירכיים?

שוק הרפואה האסתטית מוצף בפרסומים על טיפולים המבטיחים לנו פתרון מהיר ויעיל ללא ניתוח המסייע להסיר את השומן המיותר מהגוף. העניין הוא ששיטות אלה, טובות ככל שיהיו לא מביאות איתן בשורה גדולה, אלא מציעות שינויים מינוריים בלבד ולא פעם יהיה עלינו לחזור על הטיפול פעם אחר פעם כדי לשמר את התוצאה. מדובר בטיפולים ארוכים ומסורבלים. בנוסף, טיפולים מסוימים עלולים להביא לאשפוז. לכן, בתור מומחה בכירורגיה פלסטית אני ממליץ על ניתוח שאיבת שומן בו תוכלו להנות מתוצאה מחמיאה המבוססת על טכניקה ייחודית והחלמה מהירה

איך מתבצע התהליך?

שאיבת שומן מהירכיים מתבצעת בחדר הניתוח. הנחיות משרד הבריאות אוסרות עלינו לבצע שאיבת שומן של מעל 300 סמ”ק בהרדמה מקומית. בדרך כלל על מנת לעצב את הירכיים נדרש לשאיבה הגדולה מהכמות שציינתי, לכן הניתוח יבוצע בהרדמה כללית. אין צורך כלל לחשוש מההרדמה הכללית משום שהיא בטוחה בצורה קיצונית וחומרי ההרדמה של היום יוצאים ממחוזר הדם תוך דקות בודדות מסיום הניתוח. אני בוחר לעבוד רק עם צוות המרדימים הקבוע והמיומן שלי. 

במהלך הניתוח אחורר חורים קטנים בקוטר של עד 5 ממ באזורים נסתרים לעין. לפני השאיבה, אסנין את האזורים בתמיסה המכילה חומרי הרדמה וחומרים אשר תפקידם לכווץ את כלי הדם, מה שמפחית משמעותית את הדימום ומקל על הכאב. את השאיבה אבצע עם צינורית חלולה הקרויה קנולה. אותה קנולה, רק עדינה יותר, משמשת גם להזרקת חומצה ושומן לאיזורים לפנים, לחזה ולגב כף היד. בסיום הניתוח נלביש מחוך ירכיים אותו יש צורך ללבוש למשך שלושה עד שישה שבועות.

למי זה מתאים?

למטופלים ומטופלות בעלי משקל סביר המבקשים להיפטר מהשומן העודף באזור הירכיים אשר פוגם במראה האסתטי. את הניתוח ניתן לבצע מגיל 18, כאשר תהליך הגדילה יסתיים ויש התייצבות במשקל הסופי. כאמור, שאיבת השומן איננה תחליף לדיאטה או לספורט. לפני ואחרי התהליך חשוב להקפיד על תפריט תזונתי מאוזן וביצוע פעילות גופנית. קיימים אנשים שלא סובלים ממשקל עודף ובכל זאת הניתוח יכול לתת להם מענה מצוין

החלמה

מיד עם סיום הניתוח מלבישים את המטופל או המטופלת במחוך תמיכה בירכיים אותו לובשים במשך שלושה עד שישה שבועות באזור השאיבה. במהלך השבועיים הראשונים הנפיחות ושטפי הדם יורדים ולאחר 90 ימים, ניתן יהיה לראות את התוצאה הסופית. אחרי שבוע כבר ניתן לחזור לעבודה ואחרי שלושה שבועות ניתן לבצע פעילות גופנית. ההחלמה איננה כואבת ומה שמתארים המטופלים היא תחושה של חבלות יבשות באזור השאיבה

מזמין אתכם ליעוץ במרפאה היפהפיה שלי ברמת החייל,

שלכם – ד“ר שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר