מתיחת פנים (מיניליפט)

נכון, אומרים שהיופי מגיע מבפנים, והחברים שלנו ובני הזוג והמשפחה יאהבו אותנו בכל מצב, אבל התחושה הפנימית היא זו שקובעת איך אנחנו מרגישים לגבי המראה שלנו, ולא לכל אחד או אחת קל עם השינוי הפיזי שמתרחש עם הגיל. מתיחת פנים שמתבצעת כהלכתה מעניקה רענון טבעי וארוך טווח לפנים ובניגוד לחששות הרווחים באוכלוסיה אינה כואבת, אינה יקרה לאורך זמן ואף אטרקטיבית יותר מבחינת מחיר בהתחשב באלטרנטיבות הלא ניתוחיות הדורשות תחזוקה מתמדת. לאחר מתיחת פנים תמיד תראו צעירים לגילכם לא משנה מה משך הזמן שחלף מהניתוח. הצלקות לרוב עדינות ונסתרות מהעין ובעיני זהו אחד הניתוחים המתגמלים ביותר שהמטופלות שלי (וגם המטופלים) מעניקים לעצמם.

חשוב לבחור מנתח פלסטי מקצועי ומנוסה שיבצע את הניתוח שלכם. בעמוד זה תוכלו לראות תמונות לפני ואחרי של מטופלים אשר עברו ניתוח מתיחת פנים ע”י ד”ר שיין.

על הניתוח

הפנים שלנו הן כרטיס הביקור שלנו – אנחנו יודעים שהרושם הראשוני תלוי לא מעט במראה החיצוני. בגילאים צעירים עור הפנים שלנו מתוח וקורן, ועם הגיל, כשהשרירים הופכים רפויים יותר וגמישות העור הולכת ופוחתת, המראה שלנו משתנה. פעמים רבות זה נוחת עלינו כרעם ביום בהיר, אנחנו מסתכלים במראה ופתאום הכל נראה לנו זקן יותר, העייפות נראית בבירור, הקמטים מפריעים וקשה לנו להביט בעצמנו.

לא רק הגיל הוא זה שמביא לקמטים ולהזדקנות העור, אלא גם פיגמנטציה, הידרדרות מתמדת וטבעית של העור, פגעי שמש וניוון שומן הפנים. למעשה, ניתן לסמן שני גורמים עיקריים לפגיעה בחזות העור: הגנטיקה והגיל. אל אלו מצטרפים גם הרגלים שונים שכל אדם אימץ לאורך חייו שיכלו לפגוע בגמישות ונראות העור שלו.

אז מה עושים, איך מחזירים את השנים לאחור ויחד איתם מחזירים את האור והחיוך לפנים? קיימות מספר אופציות כיום, אבל זו שנותנת את המענה הטוב ביותר ולאורך זמן היא ניתוח מתיחת פנים, שנחשב כיום לאחד הניתוחים השכיחים והחשובים ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית.

מתי מומלץ לבצע ניתוח מתיחת פנים?

קהל היעד העיקרי של ניתוחי מתיחת הפנים בימינו הינן נשים. גברים מתחילים לגלות את הניתוח המדהים הזה אבל כרגע גברים יבקשו לבצע את הניתוח בעיקר בגילאים המבוגרים יותר מעל 65 והם מהווים מיעוט משמעותי ולכן אפנה כאן לקוראות ממין נקבה.

עם העלייה בגיל סיבי האלסטין והקולגן, האחראיים לגמישות העור, מאבדים מאיכותם ונחלשים. התוצאה היא שמרקם העור משתנה וכך גם איכותו: הוא הופך להיות דק, מאבד מגמישותו ונראה רפוי. בנוסף, ישנם מקרים בהם נוצר דלדול של השומן התת-עורי והוא צונח כלפי מטה – במקרים אלו צורת הפנים הופכת מוארכת יותר תוך אובדן נפח באזור עצמות הלחיים.

לא אחת נוצרת גם התרופפות של הרצועות התומכות, שתפקידן לקבע את העור לרקמה התת עורית – במקרים אלו רקמות הפנים צונחות לעבר מרכז הפנים והתוצאה היא קפלי עור שאינם מחמיאים באזורים שבין הפה לסנטר ובין האף לפה.

אני ממליץ לכל אישה שמתלוננת על רפיון עורי ובייחוד של עור הצוואר לפנות לייעוץ. אובדן נפח בלחיים, סביב העיניים ולאורך קו הלסת יכול לקבל מענה באמצעות הזרקות של חומצה היאלורונית או שומן עצמוני. קמטי הבעה יכולים לקבל מענה באמצעות בוטוקס. קמטוטים עדינים בפנים יכולים לקבל מענה באמצעות גורמי קילוף כאלה ואחרים (פילינג) או חומצות ייעודיות כמו skin boosters ופרופילו. למיטב הבנתי כיום – אין שום טיפול שיכול להעניק פתרון משמעותי לרפיון העורי שדיברתי עליו קודם מלבד מיניליפט. לא חוטים ולא יער. אז – שלא יעבדו עליכן.

אם הרפיון העורי באזור הצוואר וקו הלסת מפריע לך בצורה משמעותית. אם את מוצאת את עצמך עומדת מול המראה ו”מרימה” את הפנים חזרה למקומן – ככל הנראה את מועמדת אידיאלית לניתוח מתיחת פנים.
הגיל, בעיני איננו אינדיקציה. יש לי מטופלות רבות שניתחתי בהיותן בנות ארבעים וקצת ויש גם כאלה שניתחתי בגילאי השישים והשבעים. המנותחת המבוגרת ביותר שלי עד כה הייתה בת 82 ביום ביצוע הניתוח. טכניקות הניתוח התקדמו כל כך בשני העשורים האחרונים שגם בעולם מקובל לנתח בגיל צעיר. אין שום סיבה שאישה שנמצאת בשיאה כוחה ונשיותה בעשור החמישי והשישי לחייה לא תקבל מענה אידיאלי לנושא רפיון העור ותמתין עד שיגיע הגיל המתאים – כי אין כזה. זו משנתי לפחות.

מתיחת הפנים מותאמת למטופל והתוצאות נשמרות לזמן רב

בטרם הניתוח עורך ד”ר שיין פגישת ייעוץ שהיא, למעשה, אבחון ראשוני שמטרתו להכיר אתכם, ובעיקר להבין איך ניתן להחזיר את החיוניות לפנים. יתרה מזאת, אם פעם ניתוח מתיחת פנים היה כוללני ובוצע באותה דרך אצל כל מטופל, היום, בעזרת פיתוח הטכניקה ושדרוגה, מתאים ד”ר שיין את הטכניקה למטופל.

פיתוח הטכניקה של ניתוח מתיחת פנים מסוג זה, נעשה בשיתוף פעולה שלי עם מומחים בעלי שם מאירופה וארה”ב ויתרונו הגדול ביותר הוא בכך שהוא, כאמור, נותן מענה אישי לכל מטופל, כלומר מתבצעת התאמה של הניתוח למטופל על פי תווי הפנים ומאפייני ההזדקנות שלו כך שניתן לקבל תוצאה טבעית יותר, צעירה ורעננה יותר, והיא גם נשמרת לאורך זמן – עד כעשור! בנוסף, עם השיטה החדשה אין כל צורך בהשארת הנקזים, או שימוש בלבישת כיסויים שונים. התהליך עצמו כמעט ואינו מלווה בכאב וההחלמה נחשבת קלה.

לתמונות ניתוח מתיחת פנים לפני ואחרי >>

למי מתאים ניתוח מתיחת פנים?

ניתוחי מתיחת הפנים מיועדים לנשים וגברים המעוניינים להשיב את החיונית לפנים שלהם. במרבית המקרים, עד גיל 50 לערך אלו המעוניינים בשינוי מסתפקים בהליכים שאינם כירורגיים – החל מפיליניג עמוק ומילויים שונים.

החל מגיל 50 לערך מתרחשת צניחת שומן גדולה, מה שאומר שעל מנת להשיב את החן והחיוניות לפנים, יש צורך בניתוח מתיחת פנים.

חשוב לי לציין שוב, ניתוח מתיחת פנים משפיע לא רק במישור האסתטי, אם דיברנו על התחושה הפנימית שמשפיעה על החיים שלנו, הרי שהשינוי הפיזי נוגע גם עמוק בנפש המטופלים: רבים מדווחים על חיוניות גבוהה יותר, על אנרגיות טובות יותר ועל תחושת ביטחון עצמי גבוהה יותר.

ברגע שאנחנו אוהבים להסתכל על עצמנו במראה, אנחנו גם אוהבים את עצמנו יותר, ולא משנה מה אחרים יגידו.

לא מתבצע שום הליך ללא ייעוץ ראשוני

מאחר ומדובר בשינוי משמעותי, חשוב לד”ר שיין שתתבצע פגישה מקדימה בה הוא מסביר בפירוט על ההליך, מקבל מידע מלא מהמטופל כדי שיוכל להבטיח את התוצאות הטובות ביותר. ד”ר שיין מכיר לא מעט מטופלים שהגיעו אחרי הזרקות נקודתיות והבינו שאם רוצים ליהנות מתוצרים איכותיים ולטווח הארוך, יש לבצע מהלך משמעותי כמו ניתוח מתיחת פנים. הפתרונות האחרים טובים לשיפור לטווח הקצר ומצריכים, עם הזמן, טיפולים תכופים יותר עד לשלב בו הם מפסיקים להשפיע.

אם אתם רוצים לעשות שינוי לטווח ארוך ולא פחות חשוב מזה – שייראה כמה שיותר טבעי ומתאים לתווי הפנים שלכם, פנו למומחה לפלסטיקה לייעוץ ראשוני על מנת שיסביר לכם בדיוק מה כולל הניתוח, כיצד הוא יתבצע ויבטיח את התוצאות הטובות ביותר.

נכון, אני מומחה בכירורגיה פלסטית ויש ביכולתי להעניק לך פתרונות ניתוחיים, אך אין זה אומר שאנסה לשכנע אותך לעבור ניתוח מתיחת פנים / מיניליפט במהלך פגישת הייעוץ. ההפך הוא הנכון. אני שולט בכל רזי הפתרונות הלא ניתוחיים בתחום הרפואה מעכבת ההזדקנות והאסתטיקה (הידועות גם כאנטי אייג’ינג ורפואה אסתטית לא ניתוחית)

מה קורה בפגישת הייעוץ לניתוח מתיחת פנים?

כמו בכל מסעדת יוקרה המציעה תפריט מגוון ואיכותי כך גם אצלי – במהלך פגישת הייעוץ תקבלי הערכה מקיפה של הפתרונות האפשריים לבעיות המטרידות אותך ואת – כלקוחה שלי תוכלי לבחור את הפתרון המתאים לך ביותר מבחינה כלכלית ואישית.

מה אני בודק בפגישת הייעוץ הראשונית?

תחילה, חשוב לי להקשיב לך. נשים שמגיעות לייעוץ עבור מתיחת פנים, הן נשים שלרוב ניסו טיפולים אחרים (לא כירורגים) על מנת לשמר את המראה הצעיר. ההתבגרות כידוע איננה מחמיאה, וכך היא יכולה לפגוע בביטחון ובערך העצמי. אני כאן כדי להרגיע ולומר שיש מה לעשות: ניתוח מתיחת הפנים מספק תוצאות נפלאות, וכאן באתר שלי ניתן להתרשם מהן.

בפגישת הייעוץ אתרשם חזותית מהפנים שלך ואבדוק את הפרמטרים הבאים:

  • גמישות העור
  • מרקם העור ופגעי שמש וגיל
  • היקף וסוג הצניחה (עומק הקפל הנאזלביאלי, ה JOWLS, קמטי המריונטה)
  • אובדן נפח שומן ועצם
  • רפיון שרירי הצוואר

בהתאם לפרמטרים אלו, אוכל להתאים את טכניקת הניתוח היעילה ביותר בעבורך. אני מעניק דגש רב לשלב הבדיקות המקדימות, ומאמין כי התאמת הטכניקה המתאימה לך היא הכרחית. התוצאות לא משפרות רק את מראה הפנים, אלא גם את התחושה הפנימית שלך שחשובה לא פחות.

באיזו הרדמה – כללית או מקומית מתבצע ניתוח מתיחת פנים?

דר’ שיין מבצע ניתוחי מתיחת פנים בהרדמה מקומית ובהרדמה כללית. שתי הטכניקות בטוחות מאוד למנותח/ת ומאפשרות קבלת תוצאה נהדרת. הבחירה בסוג ההרדמה תלויה ברצון המטופל/ת ובמצב הבריאותי ובמשך הניתוח הצפוי.

איך מבצעים ניתוח מתיחת פנים? (אין תשובה אחת)

אני מאמין שאין שיטה אחת שמתאימה לכולן. בניגוד למנתחים אחרים שמבצעים את אותה הטכניקה לכל אישה שינתחו, האומנות שלי מתבטאת ביצירתיות המשלב מגוון רחב של טכניקות ניתוחיות על מנת לתת לכל מטופלת את התוצאה הטבעית  והייחודית לה.
יחד עם מומחים מארצות הברית ומאירופה, פיתחתי טכניקה ייחודית למתיחת פנים – טכניקה תלת מישורית. הייחוד של השיטה החדשה, הוא האפשרות שלי לדייק את המתיחה בהתאם לכל אישה ברמה האינדיבידואלית. לכל אישה פנים שונות, תווים אחרים ותהליכי הזדקנות שניכרים בצורה שונה. הודות לשיטה החדשה, התוצאה המתקבלת הרמונית, טבעית ואסתטית יותר. אם לא די בכך, התוצאות עמידות ויכולות לשרת אותך עד ל-10 שנים! יתרונות נוספים של מתיחת פנים בשיטה החדשה:

  • תהליך החלמה מהיר וקל יותר
  • אין צורך בהשארת הנקזים
  • את לא נדרשת לחבוש כיסויים על הפנים

מתי תתקבל התוצאה הסופית מניתוח מתיחת הפנים שאעבור? כמה זמן לאחר ניתוח מתיחת פנים ניתן לראות את התוצאה?

ניתוח מתיחת פנים הינו ניתוח שבו רמת שביעות הרצון ועוצמת הסיפוק מהשינוי נהדרים ומתגברים עם הזמן. אנו נוהגים לומר שאיכות התוצאה הולכת ומשתפרת לאורך השנה הראשונה לאחר הניתוח. כמובן שכבר מיד לאחר ניתוח מתיחת הפנים ניתן לראות ולהרגיש את השינוי המהותי במראה אך לאורך השנה הראשונה לאחר הניתוח נלך ונאהב את התוצאה יותר ויותר. תקופת ההתאוששות הראשונית נמשכת בין שבוע לחודש, בתלות בגורמים שונים ומקובל לומר שאחרי 3 חודשים עת חלפו רוב הבצקות הקשורות לניתוח – ניתן להתחיל לראות את התוצאה הסופית שכאמור תתקבל בתום שנה מהניתוח עצמו.

מהם הסיכונים בניתוח מתיחת פנים?

ניתוח מתיחת פנים הוא ניתוח בטוח מאוד כשמבוצע בידיים מקצועיות. אחוז ההצלחה הפנימי שלנו עומד על מעל 94%. מתוך האחוזים הבודדים ש”מסתבכים” ניתן למנות בעיקר חוסר שביעות רצון מהשיפור שהושג בניתוח וסיבוכי צלקת קלים. ניתן להבין מהאמור, שלמרות שישנם סיכונים בניתוח מתיחת פנים הם נדירים ומרביתם קלים וניתנים לטיפול. במהלך פגישת הייעוץ תקבלי לעיון מסמכי הסכמה לפני ניתוח המפרטים את כל מגוון הסיבוכים המתוארים בספרות, כמתחייב מהנחיות משרד הבריאות בתהלך ההסכמה מדעת לפני ביצוע ניתוח.

החל מאיזה גיל ניתן לעבור ניתוח מתיחת פנים? האם רק נשים מבוגרות יכולות לעבור ניתוח מתיחת פנים?

אין מגבלת גיל תחתונה לביצוע ניתוח מתיחת פנים אך מקובל לומר שנשים מתחילות להתעניין בניתוח זה אי שם במהלך העשור החמישי לחייהן וגברים במהלך העשור השישי או השביעי.
ניתחתי נשים צעירות בתחילת שנות הארבעים לחייהן, בעיקר כאלו שהיתה להן בעיה אובייקטיבית שניתנת לשיפור באמצעות ניתוח או כאלו שמאסו באיכות השיפור שהצליחו לקבל באמצעים לא ניתוחיים כגון מיצוק מכשירי, הזרקת נפחים או חוטי הרמה. חשוב לי לציין שהתוצאה המתקבלת מניתוח מתיחת פנים שמבוצע כהלכה היא טבעית ועדינה ומראה מנותח אינו חלק ממשרעת התוצאות הרצויה לאחר ניתוח. יש אפשרות להתרשם ממגוון תוצאות של נשים (וגברים) שאישרו את פרסום תמונתן, בגלריית התמונות.

ניתוח מתיחת פנים מתאים גם לגברים?

חד משמעית כן. גם גברים נהנים מניתוח מתיחת פנים. היות ולגברים יש שיעור באיזור הזקן ולמרביתם אין שיער ארוך, נדרשת מיומנות רבה במיקום הצלקות על מנת שיהיה נסתר כמעט לחלוטין מהעין. באיזור גלריית התמונות יש תמונות של שני גברים (מתוך רבים נוספים) שנותחו על ידי דר’ שיין ואישרו את פרסום תמונתם.

מהי הטכניקה הניתוחית בה משתמש ד”ר שיין בניתוח מתיחת פנים?

בעשור האחרון שכללתי את הטכניקה הניתוחית שלי בין היתר תוך שיתוף פעולה עם מומחים בעלי שם מארצות הברית מאירופה ומהארץ, והיום ביכולתי להעניק לך ניתוח מותאם לפי מידותיך ולפי צרכיך. בניתוח אתן מענה לכל אחת משכבות הפנים הדורשת תיקון. אני קורא לטכניקה שפיתחתי – מתיחת פנים תלת מישורית. היתרונות במתיחת הפנים הזו רבים: ההחלמה קצרה, התוצאה טבעית ונשמרת לשנים ארוכות, יש באפשרותכן להחליט האם נבצע את הניתוח בהרדמה מקומית או בהרדמה מלאה, ההתאוששות מהניתוח בהרדמה מקומית מהירה עד מאוד ומטופלות הולכות הביתה כעבור שעה עד שעתיים מרגע סיום הניתוח. תמו ימי האשפוז ללילה. גם בהרדמה מלאה ניתן ללכת באותו יום הביתה אך משרד הבריאות דורש אשפוז בן ארבע עד שש שעות להשגחה לאחר סיום ניתוח בהרדמה מלאה. בעבר היו משאירים נקזים באזור הניתוח – מעין צינוריות המחוברות לכלי איסוף גמיש, אך פעולה זו לרוב מיותרת בעיני ואני משאיר נקזים רק לעיתים רחוקות מאוד. נושא הצלקת מטריד נשים רבות אך כיום ניתן בוודאות כמעט מלאה לציין, שהצלקת מחלימה היטב וממוקמת בצורה כזו שתשתלב באופן טבעי עם תווי הפנים שלך ותהיה כמעט בלתי מורגשת. מיותר לציין שאין גם צורך בחבישה מעגלית בתום הניתוח ושההחלמה קלילה וכמעט נטולת כאב?

האם אפשר לשלב את מתיחת פנים עם ניתוחים נוספים?

ראוי לציין שניתוח מתיחת הפנים המשולב לעיתים גם בניתוח עפעפיים, הזרקת שומן או פילינג (קילוף) הינו החלופה המעניקה לך עלות תועלת גבוהה ביותר לאורך השנים וחשוב לציין שגם שביעות הרצון של המנותחות גבוהה. כמובן שגם אחרי הניתוח תמשיכי להזריק ולטפח את פניך אך אז אנחנו כבר מדברים על פיסול עדין שמעניק מראה שובב ורענן ולא על מראה גס ולא טבעי כמו שאנחנו רואים לעיתים קרובות אצל נשים שבוחרות להיות מוזרקות יתר על המידה על מנת להימלט מסכין המנתחים. חשוב לי לציין שגם אם את החלטת שלא לעבור ניתוח אלא להזריק – קו העובר כחוט השני אצל כל מטופלותי הינו התוצאה הטבעית. לעולם לא אצור מראה לא טבעי על מנת להימנע מניתוח. לצערי, רבים מהקולגות שלי בתחום הרפואה האסתטית שאינם מומחים בכירורגיה פלסטית ולכן אינן יכולים להציע פתרון ניתוחי – חוטאים בכך לרוב.
בסיום תהליך היעוץ תהיי מצויידת בידע רב שיעזור לך להמשיך ולטפח את פנייך גם בעתיד.

מהו תהליך ההחלמה מניתוח מתיחת פנים?

מזל טוב, עברת בהצלחה את הניתוח. כמו שציינתי ההחלמה קצרה יחסית וקלה. אמליץ שתיקחי כשבועיים חופש מעבודתך אך יש לא מעט נשים שחוזרות לפעילות מלאה בחלוף כשבוע מהניתוח. ניתן לחפוף כרגיל כבר למחרת הניתוח וגם להתאפר ולפזר את השיער. שבוע מיום הניתוח תגיעי לביקורת במרפאה שם נסיר חלק מהתפרים ונוודא שתהליך ההחלמה מתקדם לשביעות רצוננו. במהלך השבוע הראשון לאחר הניתוח אולי תרצי להשתמש במשככי כאבים קלים כדוגמת אופטלגין ואקמול – לעיתים נדירות יש צורך ביותר מכך. פרטים נוספים תוכלי לקבל מהאחות המיומנת שתלווה אותך לאורך כל שלבי ההחלמה.

מקווה שתרמתי מעט לידיעותיך לקראת ניתוח מתיחת הפנים / מיניליפט. אשמח שנפגש לפגישת יעוץ במרפאה. אני זמין לרשותך גם בפייסבוק ובאינסטגרם וכמובן בדף צור קשר שבאתר.

בהצלחה, ד”ר אופיר שיין.

כשבוע לאחר הניתוח – איך תרגישי?

תקופת ההחלמה משתנה בין אישה אחת לאחרת, אך הסימפטומים המופיעים לרוב זהים. בימים הראשונים, סביר מאד כי תחושי כאבים לוחצים שהם טבעיים לגמרי וחולפים עם משככי כאבים. בנוסף, ישנה אפשרות כי לא תרגישי תחושה מלאה באזור הפנים. ייתכן שהיו עדיין שטפי דם באיזור הצוואר והצלקות עדיין יהיו אדומות ולא סגורות עד תום. במהלך שבוע זה תקפידי למרוח משחה על קו התפרים ותוכלי גם לצאת מהבית בהנחה שיש לך שיער ארוך שאת יכולה לפזר על מנת להסתיר את התפרים שנמצאים בקדמת האוזן.

ממה חשוב להיזהר לפני הליכי מתיחת והצערת הפנים?

נשים רבות בוחרות לפנות לאופציות לא ניתוחיות לצורך הצערת הפנים. אומנם קיימות אופציות כאלה אך לרוב מדובר בשיפור מזערי אם בכלל ולאור העובדה ששוק האסתטיקה פרוץ בארץ ומעל 95% מהרופאים שעוסקים באסתטיקה לא יכולים להציע לך מתיחת פנים כי אינם מנתחים פלסטיים, נשים רבות משקיעות כסף רב, סבל וזמן בפתרונות זמניים וחלקיים, שלא לדבר על הנראות של חלק מהתוצאות. הקהל היום כבר מודע לחסרונות שבאופציות הלא ניתוחיות ולכן המלצתי היא להגיע קודם כל ליעוץ אצל מנתח פלסטי שמבצע ניתוח פנים בצורה שוטפת לפני שאתן מתחילות להזריק או לחפש פתרונות לא ניתוחיים. האינדיקציה הטובה ביותר מתקבלת בפגישת הייעוץ, בה נבחן יחד את האפשרויות ואת כדאיות המתיחה בשלב זה.

כמה עולה מתיחת פנים?

מחירה של מתיחת פנים במרפאה של ד״ר שיין היא 47,500

כתבו לנו / דברו איתנו