צרו איתי קשר

תיקון ניתוח חזה

ניתוחי הגדלת חזה נחשבים לפופולאריים מאוד בשנים האחרונות וכך גם בישראל. רוב רובם של הניתוחים הללו נועדו להגדיל את נפח השד בעזרת שתלי סיליקון ולעצב את החזה לצורה בה בוחרת המטופלת מבעוד מועד – יש מי שבוחרות לשנות את הגדלים במרוצת הזמן או להוציאם. בכל מקרה, ברוב המקרים, תוצאות הניתוח נשמרות כמו שהן, אך קורה גם ששינויים בגוף ולעיתים בשתלים, מחייבים תיקון ניתוח חזה.
השינויים יכולים להיות בגודל השד – בשניהם או באחד מהם, מה שמשפיע על מיקום הפטמה, כמו גם עלול ליצור הבדל א-סימטרי בין שדיים שנראה לעין ויוצר תחושת אי נוחות אצל האישה.

חשוב לדעת

מטרת הניתוח לתיקון ניתוח להגדלת חזה היא להחזיר את הסימטריות למראה החיצוני של החזה, כמו גם לבדוק שאין בעיה כלשהי באחד השתלים, מה שעלול לגרום לבעיות בריאותיות.
שינויים פיזיים היוצרים א-סימטריות עלולים להשפיע לא רק מבחינה פיזית אלא גם מבחינה נפשית, נשים רבות רואות בחזה כסממן הנשי ביותר וכל שינוי בו, בעיקר כזה הנראה לעין, עלול להשפיע עליהן ולהטריד את מנוחתן.
במקרים בהן עולה הצורך לבצע תיקון ניתוח חזה, אני מבקש מהמטופלת להגיע לפגישת ייעוץ עם כל המידע הרפואי הקיים בידיה על הניתוח שעברה ולפרט על השינויים שחלו, מה היא מרגישה – פיזית ונפשית – ומה הרצון שלה מבחינת הנראות לאחר התיקון.

הכנה לניתוח תיקון

תיקון ניתוח חזה מצריך בדיקה מעמיקה והכנה מיוחדת. יש להתאים את סוג העור ורמת השוני בין השדיים למבנה הביולוגי של הגוף.

  • אם קיימת התקשות של אחד מהשדיים או של שניהם, מבצעים במהלך הניתוח חתך ברקמת החיבור, או מוציאים אותה לחלוטין ומחזירים את השתל למקומו.
  • אם אחד מהשדיים קטן באופן משמעותי, אפשר לבצע הרמה של השד תוך הוצאת עודפי העור שהצטברו במקרה שהשתל נקרע וקיימת דליפה של תוכנו מבצעים במקום ניקוי של כל סביבת השתל ומשתילים שתל חדש.

כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר עם כמה שפחות תופעות לוואי, חשוב לבחור במנתח פלסטי בעל ידע וניסיון המכיר את כל התופעות העלולות להיווצר בעקבות הניתוח וכן להיות ערוך ומוכן מראש לפני הניתוח לכל מצב אפשרי.
הניתוח אורך בין שעה לשעתיים בהרדמה מלאה, ולאחריו מתאוששת המנותחת במשך כמה שעות עד שפגשה השפעת ההרדמה.

ההחלמה מהניתוח

על מנת למנוע זיהומים, תקבל המנותחת טיפול אנטיביוטי במהלך הימים הראשונים של ההחלמה. לעיתים הטיפול עלול להחליש את המטופלת, בנוסף לתחושה הכללית לאחר הניתוח – בכל מקרה, תמיד ניתן להתייעץ, לשאול שאלות ולקבל את הטיפול המתאים לפי הצורך.
לאחר הניתוח תיתכן התחושה לא נעימה, ישנם כאבים, תחושה של עקצוצים ובועות מתחת לפני העור וגרד באזור הצלקת. מאחר והאזור רגיש מאוד לאחר הניתוח, ייתכן שיהיה צורך במשככי כאבים, אך עם הזמן הכאבים פוחתים כמו גם השימוש במשככים. הדרך המומלצת ביותר להחלמה היא מנוחה רבה, עד כמה שניתן, ביצוע תנועות מינימליות והכרחיות בלבד והימנעות מנשיאת דברים כבדים העלולים להפר את האיזון ואת מיקומם של שני השדיים.
תקופת ההחלמה משתנה מאישה לאישה, כשפרק הזמן הממוצע הוא בין שבוע לשלושה שבועות. הנפיחות יורדת אט-אט, שטפי הדם נעלמים, חוטי התפרים נספגים בגוף וגם הכאבים חולפים לחלוטין.
כדי לשמור על מקום הניתוח ולמנוע חדירת מים אפשרית שתזיק לתוצאות הניתוח, יש להימנע מרחצה ביומיים הראשונים שלאחר הניתוח. גם לאחר מכן מומלץ לבצע זאת בעדינות תוך שימוש בסבון עדין.

סיכונים אפשריים

לעתים במהלך הניתוח נגרם נזק לפטמות – הטיפול המתאים הוא באמצעות ניקוז הנוזלים, אך היה והבעיה לא נפתרה בדרך זו, יהיה צורך בניתוח נוסף.
צניחה נוספת של השדיים אפשרית אם לא בוצעה התאמה נכונה של סוג העור לגופה של האישה ואם לא נלבשה חזיית הספורט על פי ההוראות.

החזרה לחיים רגילים לאחר ניתוח תיקון חזה

לאחר תקופת ההחלמה, מוזמנת המטופלת לביקורת על מנת לעבור בדיקה מקיפה של החזה, לוודא את החלמתו המלאה וכן לברר האם ישנם כאבים או אי נוחות, וכן לבחון את התוצאה הסופית. בתום הבדיקה תקבל המטופלת את ממצאי הבדיקה ואם הכול תקין והניתוח הצליח, היא יכולה לשוב לחיים סדירים תוך הקפדה על כמה כללים בסיסיים. אם קיימת בעיה כלשהי, נבצע שיחת ייעוץ מעמיקה בה אפרט את כל האפשרויות המתאימות כדי להגיע לתוצאה המיוחלת בדרך הטובה ביותר.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר