צרו איתי קשר

ניתוח הגדלת חזה לנערות

משאת נפשן של נערות רבות היא לבצע ניתוח הגדלת חזה לאור העובדה שיש להן חזה קטן והן מעוניינות בחזה שופע כמו חברותיהן או דמויות אחרות שהן מעריצות. אם גם את צעירה מ 18 ועלתה במוחך המחשבה על ביצוע ניתוח הגדלת חזה לנערות המאמר הזה הוא בשבילך.

לאור גילכן הצעיר חלות על החלטתכן כמה מגבלות:

  • הניתוח אפשרי מגיל 17 בלבד.
  • אינך יכולה לבצע ניתוח הגדלת חזה לנערות על דעת על עצמך בלבד אלא דרושה הסכמתם של שני ההורים (בייחוד אם ההורים גרושים).
  • בקשות חריגות לביצוע הניתוח לנערה שעדיין לא מלאו לה 17 , ייבחנו ויאושרו רק לאחר קבלת מלוא המידע בעל פה ובכתב מרופא המשפחה ומהפסיכיאטר לגבי מצבה הפיזי והנפשי של המועמדת לניתוח, כדי לבחון את רמת הנחיצות והדחיפות של הניתוח.

תפיסת העולם של הנערה בכל הקשור לחזה שלה

החזה, גודלו והנראות שלו עם חזייה או גופיה או ללא בגדים הוא נושא משמעותי מאד בתפיסת העולם של הנערה המתבגרת. חזה קטן מקטין בצורה משמעותית את הביטחון העצמי שלה והיא מרגישה שונה, ילדותית ואפילו לא רצויה. זו הסיבה שחשוב לה מאד לבצע את ניתוח הגדלת החזה מהר ככל האפשר ומרגע שהיא החליטה על כך, היא תעסוק בכך יום ולילה ותעשה כל שניתן כדי לרתום את הוריה למשימה. היא מעוניינת שהם יאשרו את ביצוע הניתוח ויתמכו בה כלכלית ונפשית כדי שהיא תוכל להתחיל בתהליך תיאום הניתוח. נערות רבות מעוניינות בניתוח בשל א-סימטריה משמעותית בין הצדדים או בשל חזה טובולרי – מעוות.

אופן ביצוע ניתוח להגדלת החזה באמצעות שתלי סיליקון

ניתוח הגדלת חזה לנערה זהה לניתוח שמבוצע בכל אישה אחרת. ניתן לבצעו בהרדמה מקומית או מלאה וזאת בהתאם לבשלותה ורצונה של המנותחת העתידית. לעיתים, בנוסף לשתלי הסיליקון, יש צורך להזריק שומן עצמוני בכדי לעצב את השד, לעיתים יש להוסיף הרמה קטנה עם צלקות עגולות סביב העטרות. בכל מקרה כל היקף הניתוח ידון באופן מעמיק בפגישת הייעוץ עימי ועם היועצת.

תקופת ההחלמה

תקופת ההחלמה לאחר הניתוח אורכת מספר ימים והיא אינה משמעותית כלל!! בתלות בגודל השתל והיקף הניתוח לעיתים יש תחושת לחץ או תחושה ששריר החזה נתפס. לרוב אקמול או אופטלגין בלבד מעלימים לחלוטין את הכאב במידה וקיים.
מיד בתום הניתוח מתפתחת בצקת של החזה שמגיעה לשיאה כחודש לאחר הניתוח ויורדת באופן הדרגתי עד שהיא נעלמת לחלוטין כשלושה חודשים אחרי הניתוח – חכי עד אז עם החזיות ובגדי הים החדשים :-).
החשיבות העליונה בתקופת ההחלמה היא מניעת דימומים ו/או הצטברות נוזלים סביב השתל לכן אני ממליץ לנוח בשבועיים הראשונים לאחר הניתוח. אין מדובר במנוחה מוחלטת אלא רק הימנעות ממאמצים משמעותיים כגול הרמת משקולות בחדר כושר.

החיים החדשים לאחר הניתוח להגדלת החזה

נערות רבות מחלקות את ימיהן עד מועד ביצוע הניתוח להגדלת החזה והתקופה הנוכחית שלאחריו, לאור החשיבות הרבה של נושא זה. רבות מהן תכננו וחלמו על היום שאחרי במשך שנים ארוכות, הגדלת החזה הייתה פסגת השאיפות שלהן וכעת עם הגשמת החלום הן מאושרות ומלאות בטחון עצמי. הרבה יותר נעים להן לצאת מהבית, ללימודים, לבילויים ולחוף הים עם התוספת המהותית שנוספה לחייהן.
להורים חשוב לציין שבמהלך פגישת הייעוץ אבחן לעומק את בשלותה של בתכם לביצוע הניתוח ורק במידה ואהיה בטוח מעל לכל ספק סביר שהניתוח נחוץ – נבצעו. במידה והניתוח אכן נחוץ – אין סיבה למנוע מביתכן את השינוי המבורך – להפך, ככל שתקדים בביצוע הניתוח – גם היא וגם אתם תהנו מהפריחה בביטחונה העצמי והשיפור המשמעותי בדימוי הגוף. חשוב לציין שאין פגיעה ביכולת ההנקה העתידית.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר