צרו איתי קשר

ניתוח חזה משלים, חוזר או ניתוח החלפת שתלים – מה זה בעצם אומר??

ניתוחי חזה הינם נחלת הכלל כבר מעל שני עשורים. נשים רבות שעברו ניתוח חזה עם שתלים (הגדלה או הרמת חזה) לפני כעשור או שניים נדרשות לסוגיה – מתי הוא הזמן הנכון בשבילי להחליף את השתלים? לניתוח זה אנחנו קוראים ניתוח החלפת שתלים.

במידה ועם הזמן השתנה החזה שלך בשל הריונות, שינויים במשקל, משקל השתל או שינויים אחרים כמו התקשות קופסית, ככל הנראה תזדקקי לניתוח חזה חוזר.

ניתוח משלים הוא ניתוח שמבוצע תוך שנה או שנתיים מיום ביצוע הניתוח המקורי, בדרך כלל בשל סיבוכים או חוסר שביעות רצון של המטופלת מהנראות.

בבלוג הזה ארחיב קצת על המאפיינים של כל ניתוח.

ניתוח החלפת שתלים

יצרני השתלים ממליצים כבר שנים רבות להחליף את השתלים כל עשור. שקול הדבר להחלפת רכב כל תקופה. הרכב עדיין תקין אבל מיושן והסיכוי שיתקלקל או שחווית הנהיגה תהיה פחות טובה עולה ככל שהרכב מזדקן. כך גם השתל. אין דבר כזה שתלים לכל החיים כי פשוט אין!!

ייתכן שהשתלים שלך ישרתו אותך למעלה מעשור ולעיתים גם עשרים שנה, אך אין כל ערובה לכך בשל הבלאי. אין לנו אפשרות לתקן את השתלים שנמצאים בגוף (בניגוד לרכב שיכול להכנס למוסך אחת לתקופה) ולכן עם הזמן הם ישחקו.

במידה וחלף עשור מאז שהכנסת את השתלים לגופך ההמלצה החד משמעית הינה לבצע US או MRI אחת לשנתיים. כך נדע אם השתלים שלמים והאם יש נדידה של סיליקון לבלוטות הלימפה בבית השחי. במידה והשתלים שלמים ע”ס הבדיקות, בתי השחי נקיים מסיליקון ואת מרוצה ממראה החזה שלך אין כל הכרח להחליף את השתלים ותוכלי להמשיך להבדק עד שיתגלה קרע.

גם אם יתגלה קרע – אין זה מצב מסכן חיים אלא מצב המדיק קביעת ניתוח החלפה תוך מספר שבועות עד חודשים.

במקרים מסויימים בהם מתפתחת קופסית נוקשה סביב השתל נמליץ על ניתוח החלפת שתלים על מנת לטפל בתופעה.

ניתוח חזה חוזר / משלים

ניתוח כזה מתבצע בדרך כלל תוך שנה עד שנתיים מהניתוח המקורי. הסיבות לניתוח כזה יכולות להיות חוסר שביעות רצון מגודל החזה או מהנראות שלו. לעיתים סיבוך כגון זיהום, דימום או הצטברות נוזלים עיקשת סביב השתל עשויים לגרום לנו להיכנס שוב לחדר הניתוח לצורך תיקון.

לפני שאת ניגשת לביצוע הניתוח בררי עם המנתח שלך מה האחריות שהוא מציע על הניתוח במקרה של צורך בניתוח משלים.

סקרנית לגבי הצורך שלך בהחלפת שתלים או נראה לך שאת מעוניינת לעבור ניתוח חזה משלים ואיבדת אמון במנתח המקורי שלך?

את בהחלט מוזמנת להגיע אלי ליעוץ על ידי יצירת קשר כאן באתר.

בהצלחה, דר’ שיין.

מומחה לכירורגיה פלסטית

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר