צרו איתי קשר

הסרה מהמדף של שתלי סיליקון מתוצרת חברת אלרגן

מנהל התרופות האמריקאי הודיע לחברת הענק לדאוג לכך ששתלי הסיליקון מתוצרתה יוצאו מהשוק. רוצות לדעת עוד על כך והאם החדשות הללו משפיעות על המנותחות בישראל? קיראו מאמר זה.

ההחלטה של מנהלת התרופות האמריקאי:

מנהל התרופות האמריקאי (FDA) הודיע בשבוע שעבר לחברת הענק Allergan לדאוג לכך ששתלי חזה מסיליקון מתוצרתה, יוצאו מהשוק לאחר שהוברר כי יש קשר בין שתלים אלה לסיכון מוגבר לסרטן מסוג לימפומה של התאים הגדולים הקשורה לשתלי שד:
BIA-ALCL – Breast Implant Associated Anaplastic Large Cell Lymphoma.

החברה הודיעה מיד כי תפעל בהתאם וציינה כי שתלים מדגם Natrelle ו Ispira יורדו מהמדפים. הנתונים החדשים ביותר שבידי ה FDA מראים כי ברחבי העולם נתגלו 573 מקרים של BIA-ALCL  כש- 481 מהמקרים נקשרו למוצרי חברת אלרגן. פירטתי בהרחבה על מחלה זו באחד המאמרים הקודמים.

שתלי הסיליקון של חברת אלרגן: הקשר למנותחות בישראל

כאן המקום לציין שמעולם לא השתמשתי בשתלים של חברת אלרגן כך שציבור המנותחות שלי יכול להיות רגוע. אך למען כלל הנשים שעברו הגלדה אפרט מעט יותר. נשים שמעוניינות לדעת מה השתלים שנמצאים בגופם צריכות לבדוק את תעודת האחריות שקיבלו בעת הניתוח או את דו”ח הניתוח. במידה ואינך מבינה מה שם היצרן או שאין בידך את המסמכים האלה, עליך לפנות למנתח שלך.

על סמך המלצת האיגוד שלנו – האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית אני ממליץ לכל אישה שבמידה וחלפו כעשר שנים מאז ניתוח ההשתלה יש להיבדק אצל מומחה בכירורגיה פלסטית (כמובן שאפשר אצלי), גם אם אין שום בעיה, ולשקול יחד איתו את היתרונות והחסרונות שבהחלפת השתלים. זאת ועוד, ההמלצה לכל אישה החווה תסמינים גופניים מקומיים או מערכתיים לא ברורים, לפנות לרופא המטפל בקופת החולים, ליידע אותו לגבי קיומו של שתל סיליקון ולעבור בירור רפואי מקובל. המלצות האיגוד חיוניות לנשים שעברו שחזור שד בעקבות סרטן השד, ולא רק לנשים שהגדילו את החזה מרצון. כמו כן נושא זה רלבנטי לטרנסג’נדרים שעברו ניתוח לשינוי מין מגבר לאישה, הכולל הגדלת חזה באמצעות שתלי סיליקון. האיגוד גם מזכיר לנשים שיש להיבדק בבדיקות לגילוי מוקדם של סרטן השד בהתאם להנחיות משרד הבריאות והמלצות האגודה למלחמה בסרטן, בהתאם לגיל. חשוב לדעת ששתלי החזה הם לא לכל החיים.

במידה ואין לך תסמינים וטרם חלפו עשר שנים מיום הגדלת החזה ואת מרוצה ממצב החזה שלך, גם אם יש בגופך שתלים של חברת אלרגן, אין צורך להחליפם או להוציאם. זאת על פי ה FDA והאיגוד שלנו.

אנו יודעים שבישראל בשנים האחרונות היו ארבעה מקרים בלבד של הסרטן הנדיר והודות למודעות הגבוהה של הנשים, הן אובחנו מוקדם וטופלו בהצלחה.

האגודה למלחמה בסרטן הודיעה עוד בשנת 2011 כי על נשים בעלות שתלים לעקוב אחרי מצב שתלי השד שלהן ולדווח לרופא המטפל בנוגע לכל שינוי בחזה.

לסיכום, גם אם יש בגופך שתלים של אלרגן וגם אם לא – אין צורך להלחץ או לבצע פעולה מלבד אלו שפירטתי מעלה. בכל שאלה את מוזמנת לפנות במתחם צור קשר כאן באתר או ליצור קשר עם מחלקת שירות הלקוחות שלי בטלפון 03-6424942.

רק בריאות, דר’ שיין

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר