צרו איתי קשר

הכנות לניתוח פלסטי

היום נלמד קצת על ההכנות לקראת ניתוח פלסטי. ניתוח פלסטי, כמו כל ניתוח הוא אירוע מלחיץ סך הכל. מרביתנו מעולם לא היינו בחדר ניתוח או עברנו הרדמה כללית, שלא לדבר על החשש מ”איך זה יצא” שמנקר בכולנו לפני הפעולה. ובכן – מידע מלא לקראת מה אני הולך הנו דבר אחד שאני יודע בוודאות שמקטין את החשש מפני הניתוח הקרב ולכן בחרתי לפרט היום על ההכנות לניתוח פלסטי.

ובכן בגדול – השלב הראשוני הוא בדרך כלל להבין שיש לנו בעיה שאנחנו מעוניינים לפתור ושלצורך הפתרון עלינו לעבור ניתוח פלסטי. לפני כשנה ניתחתי מטופלת ניתוח הקטנת חזה בגיל 79. כששאלתי אותה מה עיכב אותה עד עכשיו היא אמרה שעד שלא שמעה מקרובת משפחה שלה שנותחה אצלי שיש ניתוח להקטנת חזה – היא כלל לא ידע שאפשר לפתור את הבעיה שהטרידה אותה במשך מעל 50 שנה…..

אחרי שהחלטנו עם עצמנו שאנחנו רוצים לפתור את הבעיה באמצעות ניתוח אנחנו צריכים לקרוא ולהבין קצת יותר על הניתוח. אפשר גם להתחיל לראות תמונות לפני אחרי באינסטגרם או לחפש בגוגל אתרים שמציגים תוצאות ניתוח שמתאים למה שאנחנו רוצים לתקן (יותר ממוזמנות להכנס לאינסטגרם שלי @drschein או כאן באתר בקטגוריית לפני אחרי בכדי לראות דוגמאות מהעבודות שלי).

ברגע שמצאתן מנתח/ת שהתוצאות שלו “עושות לכן את זה” זה הזמן לקבוע ייעוץ. במהלך הייעוץ חשוב שתבינו היטב את מה שהמנתח/ת מתכנן לכן ותוודאו שהוא הבין בדיוק מה אתן רוצות בכדי שלא יהיה בכי אחר כך. אני אוהב לחלק את הייעוץ לשתי פגישות – פגישת ייעוץ מקיפה יחסית ופגישה קצרה יותר הנקראת פגישת טרום ניתוח שמבוצעת כשבועיים שלושה לפני תאריך הניתוח שנקבע לך. חשוב שתהיה כימיה טובה מול המנתח/ת שתרגישו בטוחות ונינוחות. בפגישת הטרום ניתוח תוכלו לשאול עוד שאלות שהתעוררו ולהיות בטוחות לגמרי שאתן בדרך הנכונה.

אם הייתה כימיה ביעוץ ונמצא הפתרון הניתוחי שיתאים לך (לעתים לא נמצא פתרון שיתאים לשני הצדדים.. גם לזה חשוב לשים לב) – קובעים תאריך לניתוח. אם לא הייתה כימיה – חפשי מנתח/ת אחר שמולו תרגיש בנוח.

לפני הניתוח תצטרכי לעשות בדיקות דם. אם את מעשנת כבדה אולי גם צילום חזה. אם את מעל 40 – גם אק”ג. לכל מנתח/ת יש את שגרת הבדיקות שלו לכן אין אחידות. לפעמים יבקשו ממך גם בדיקת כירורג שד או בדיקות נוספות בהתאם לסוג הניתוח ומצבך הרפואי.

בגדול ככל שקיבלת יותר מידע על מה קורה בדיוק ביום הניתוח, מתי הולכים הביתה, מה ההגבלות התפקודיות שלך אחרי הניתוח, מה מידת הכאב הצפויה אחרי ניתוח ואיך את אמורה לנהל את הכאב.. כמה שיותר מידע שקיבלת במהלך פגישת הייעוץ והטרום ניתוח – ההתרגשות תהיה ממוקדת בשמחת השינוי שתכף קורה ופחות בחששות או פחדים. כל חווית הניתוח שלך תהיה שונה וחיובית מאוד מאוד. אני ממליץ מאוד למטופלות שלי לא!!! לקרוא יותר מדי בגוגל אחרי הייעוץ ולשאול רק אותי או את הצוות שלי את כל השאלות שעולות על דעתן. 

וזהו… צריך לקחת חופש מהעבודה על פי הנחיות המנתח, לאסוף תמיכה בימים הראשונים שאחרי הניתוח ולנקות את הראש לקראת השינוי הגדול שבדרך.

שיהיה המון בהצלחה,

דר’ שיין

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר