צרו איתי קשר

החלמה מניתוח אף

המטרה העיקרית של ניתוח אף קוסמטי היא שיפור מראה האף במישרין ושיפור מראה הפנים בעקיפין. במאמר זה נספק לקהל הקוראים מידע אודות השעות, הימים והחודשים הראשונים שלאחר ניתוח האף ומה יש לצפות במהלך תהליך החלמה מניתוח אף. התחילו לקרוא!

החלמה מניתוח אף – היממה הראשונה לאחר הניתוח

ניתוח אף נמשך כשעה עד שעה וחצי ונעשה בהרדמה מקומית או כללית לפי בחירתנו. לאחר סיום הניתוח המנותח ישהה בחדר התאוששות למשך כשעה ומשם יעבור לחדר ההלנה המפואר שם ישהה למשך מספר שעות נוספות וישתחרר לביתו להמשך החלמה מניתוח אף. בניתוחי אף המערבים את המחיצה, המנתח מכניס טמפונים לנחיריים שתפקידם לספוג את הדימום, את הטמפונים נסיר בדרך כלל למחרת הניתוח. במידה ונשארו טמפונים יהיה נוח יותר להעביר את הלילה הראשון באשפוז.

אין תחושת כאב לאחר הניתוח אלא תחושת אי נוחות הדומה יותר להצטננות. באם סובלים מרגישות באזור העיניים ניתן להניח עליהן קרח למספר שעות.

שבוע ראשון לאחר הניתוח

מיום הניתוח, במשך שבוע הראשון של תהליך החלמה מניתוח אף, נחבוש  סד גבס מיוחד על האף שתפקידו לקבע את השברים ולהפחית את הנפיחות. חשוב לא להזיז את הסד ממקומו ולא להרטיב אותו. במהלך אותו השבוע חשוב לקחת בחשבון שתיווצר נפיחות סביב האף וסביב העיניים. בתום שבוע תוריד האחות המלווה את סד הגבס וישוב לשגרת יומו.

קשיי נשימה, בצקת, נפיחות, כאבים ושטפי דם הן חלק מתופעות הלוואי של הניתוח. ניתוח אף הוא אמנם אחד הפופולאריים אך חשוב לקחת בחשבון שעדיין מדובר בניתוח, כלומר פעולה פולשנית. לד”ר שיין ניסיון רב בניתוחי אף וניסיונו ממזער את תופעות הלוואי ואת הסיכונים הכרוכים בניתוח בידיים לא מיומנות.

עוד בנושא

החודש הראשון לאחר הניתוח

במהלך החודש הראשון של תהליך החלמה מניתוח אף, אסור להרכיב משקפיים, להיחשף אל השמש או לבצע פעילות ספורטיבית. הנפיחות תרד בהדרגה במהלך החודש הראשון שלאחר הניתוח  ותפחת מדי חודש, אך רק לאחר שנה היא תיעלם לחלוטין. בדרך כלל בחודש הראשון שלאחר הניתוח יש קושי בנשימה דרך האף. אך חשוב לדעת שהניתוח לא משפיע על חוש הטעם או הריח.

מרבית התופעות לוואי יחלפו בחודש חודשיים הראשונים לאחר הניתוח, אך התוצאה הסופית תתקבל רק בחלוף שנה מהניתוח. שיהיה המון בהצלחה!

ד”ר שיין.

אודות הכותב
ד״ר אופיר שיין
מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית
דר’ אופיר שיין הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מהטובים בישראל, עם רקע וניסיון עשיר, שעיקר תשוקתו היא לכירורגיה פלסטית ניתוחית – אסתטית.
מחכה לשמוע מכן

    צרו איתי קשר